مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 آبان 1399 ساعت 10:202020-11-07پزشكي

اهدای پلاسما، زکات سلامتی است 


مدیر انتقال خون شهرستان اردکان اهدای پلاسما از سوی بهبودیافتگان کرونایی دارای شرایط اهداء را زکات سلامت خواند و خواستار اهتمام افراد واجد شرایط به این مهم برای نجات سایر مبتلایان شد.

- ایسنا/یزد مدیر انتقال خون شهرستان اردکان اهدای پلاسما از سوی بهبودیافتگان کرونایی دارای شرایط اهداء را زکات سلامت خواند و خواستار اهتمام افراد واجد شرایط به این مهم برای نجات سایر مبتلایان شد.

علیرضا شکاری پور روز شنبه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به پیک سوم کرونا و افزایش بیماران مبتلا به کووید 19 و با عنایت به درخواست بیمارستان های اردکان و میبد برای دریافت پلاسما جهت درمان بیماران کرونایی، از بهبودیافتگان کرونایی اردکان و میبد خواست تا پس از گذشت حداقل یک ماه از بهبودی شان، جهت اهدای پلاسما به مرکز انتقال خون اردکان مراجعه و با اهدای پلاسما در نجات جان دیگر بیماران مبتلا سهیم باشند.

وی این اقدام را نوعی زکات سلامتی خواند و گفت: همه بهبودیافتگان شرایط اهدای پلاسما را ندارند و تنها آقایان در رده سنی بین 18 تا 60 سال می توانند در این باره اقدام کنند.

شکاری پور ادامه داد: بهترین زمان برای اهدای پلاسما بهبودیافتگان حداقل 28 روز بعد از بهبودی است چرا که در این فاصله زمانی مطمئن خواهیم شد که آن ها دیگر ناقل نیستند و آنتی بادی ضد ویر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای پلاسما، زکات سلامتی است 

اهدای پلاسما، زکات سلامتی است